diumenge, 27 de setembre del 2015

Francesc Serra: L'artista al seu taller




L’exposició “L’artista al seu taller” de Francesc Serra ha estat al Centre Cívic de Sant Andreu. És una col·lecció de 33 retrats d’artistes. Serra fou fotògraf, litògraf i, fins i tot, pintor barceloní i modernista.

El primer impacte va ser l’ordre de la sala on es trobaven les fotografies. Era espaiosa i amb parets de color blanc. Les fotografies estaven col·locades a l’alçada dels ulls, alineades unes amb les altres, formant un recorregut tancat que omplia les quatre parets de l’estança. Suposo que acostumada als museus, vaig sentir-me estranya en un lloc tan ampli amb imatges que, en proporció, eren més aviat petites.

Després de centrar-me en les quatre o cinc fotografies primeres, vaig adonar-me que tot eren pintors. Però aleshores vaig topar-me amb un arquitecte i és el que surt representat a la imatge superior; el diferent de tots.

Les fotografies em produïen una tranquil·litat que no endevinava d’on provenia. Vaig arribar a la conclusió que era la formalitat de totes la que provocava benestar. Eren en blanc i negre, i a totes s’hi identificava l’artista en el seu lloc de treball. Un artista elegant, amb una vestimenta que probablement no vaig aconseguir entendre; ja que jo, pintant, em poso al damunt la samarreta més vella del calaix. També va sorprendre’m el fet que no anaven tacats. Així doncs, el més probable és que fossin imatges preparades.

Tot i que les fotografies van semblar-me bastant monòtones, puc dir que l’exposició va agradar-me per poder entendre l’estil i els personatges d’aquella època.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada